«Не я б’ю, верба б’є».


 

10 правил вирішення конфліктів. Поради психолога

 

Не секрет, що уникнути конфліктів нелегко. Навіть у самих дружних колективах іноді бувають непорозуміння і сварки.. Звичайно, вибудувати стосунки так, щоб повністю уникнути конфліктів практично неможливо. Але навчитися виходити з конфліктних ситуацій необхідно. Вам же не потрібний грандіозний скандал, правда ж? Найбільш оптимальний варіант - компроміс. Знайдіть те рішення, яке підійде і тій, і іншій стороні. Запам'ятайте, якщо одна із сторін йде на поступки, але залишається при своїй думці, то проблема не вирішена. Через час ви знову з нею зустрінетесь. Ось кілька порад, як звести конфліктні ситуації до мінімуму. Вони будуть корисні і для педагогів , і для учнів.

1. Навчіться стримувати емоції У вас ніколи не відбудеться конструктивного діалогу, якщо хоча б хтось один налаштований агресивно. Ні, звичайно, якщо головна ваша мета - розрядити емоції, то кричіть скільки душі завгодно, але якщо ж у вас є конкретна мета, то слід спочатку заспокоїтися, а потім вже починати розмову. Упоратися зі своїми емоціями не так складно, як здається на перший погляд. Спробуйте подивитися на ситуацію з боку. Уявіть, що дивитеся кіно. Так, вам шкода головного героя, але він - не ви, і тому можна неупереджено проаналізувати ситуацію. Нехай у вас не вийде з першого разу, але ж головне - тренування.

2. Не накручуйте себе Не варто накручувати себе. Спробуйте розібратися, чому ви так переживаєте через конкретну ситуацію і що ж відчуваєте насправді.

3. Боріться з причиною, а не наслідком. З'ясуйте, що стало причиною конфлікту. Варто обговорити й вирішити саме її, а не саму сварку. Це набагато прискорить вирішення проблеми.

5. Не згадуйте минуле До того ж пам'ятаєте, починати сварку, при цьому згадуючи всі попередні гріхи, не варто. Обмежитеся тим, що сталося саме в даний момент.

6. Не накопичуйте проблеми. Вирішуйте проблеми по мірі їх надходження. Не слід чекати, поки їх збереться досить. Обговорюйте проблеми поступово, і ніколи не повертайтеся до них.

7. Не плекайте образу. Говоріть про образу спокійно і без істерик. Не слід виношувати її в собі - чим швидше ви викажетесь, тим швидше вона пройде.

8. Не опускайтесь до образ. Це також дуже важливо. Образи - нова причина для сварок.

9. Не язвіть і уникайте іронії. Запам'ятайте, іноді не слова, а тон, з яким ви їх вимовили, ображають співрозмовника.

10. Не влаштовуйте істерик Чи знаєте ви, що істерика вважається однією з форм маніпуляцій? Незважаючи на те, що це вельми потужна зброя, дійсно вирішити проблему воно вам не допоможе. Але якщо ініціатором конфлікту виступаєте не ви? Як же вчинити в такій ситуації? Рот на замку Пам'ятаєте, в шкільні роки вам радили закрити рот на замочок, а його викинути? Застосуйте щось подібне. Для того щоб вже точно нічого зайвого не сказати, наберіть у рот води і чекайте, поки інша сторона не скаже все, що збиралась. Якщо ж ви раптом проковтнули воду - візьміть ще. Людина не може довго розмовляти з самим собою. Незабаром це набридне йому і він замовкне. А саму ситуацію обговоріть пізніше, коли він відійде. Дійте нестандартно Якщо на вас кричать, спробуйте обійняти співрозмовника. Навряд чи після цього йому захочеться продовжувати сварку. Так само можна спробувати перевести розмову на іншу тему. Попросіть подати вам стакан з водою або ж закрити кватирку. Не слід чіплятися до слів, фраз, вирваних з контексту, втрачає первісний зміст. Не слід чіплятися до окремих слів, адже тоді грандіозний скандал вам гарантований. Не думайте, що ви першопричина всього Не завжди причина сварки у вас. Можливо, причина роздратування - невдачі в роботі, сварка з друзями або хамство навколишніх. Адже не все крутиться навколо вас.

 

Як допомогти дитині впоратися з агресією. Тренінг для дітей
 

close